Translate

fredag 21 oktober 2016

Movie Reaction: Harry Potter and the dethly hallows part 1

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

Som vanligt så var den här Harry Potter-filmen, precis som alla tidigare, jättebra och jag har en känsla av att jag inte kommer att klaga så mycket i denna movie reaction, då sakerna jag antecknat för det mesta har varit positiva.
Först så har vi scenen mellan Harry och Dudley i början när Dudley inte är elak mot Harry. Jag tycker dock att den var mycket bättre i boken, men jag är ändå glad att de tog med den eftersom den inte är av stor betydelse och det hade inte gjort mycket skillnad om de lämnade den utanför. För trots att scenen är jättegullig så hade det gått lika bra utan den.
Det enda riktiga klagomål som jag har är att de inte firade Harrys födelsedag. Det tycker jag är jättesynd eftersom det är en av Harrys bästa födelsedagar någonsin. Sen hade jag väl varit okej med det om det inte hade varit för att Hermione var tvungen att säga ”We didn’t celebrate your birthday, Harry”. Om hon inte hade sagt det hade jag förmodligen inte reagerat så mycket på det och då hade det inte stört mig lika mycket.
Triangeldramat märktes också mycket tydligare i filmen, då jag i boken inte skulle säga att det var mycket triangeldrama alls. Jag är inte mycket för triangeldraman och om det nu ska vara så ska det vara bra gjort vilket jag inte tycker att det var i filmen. Det kändes bara stelt och fel och jag tycker att filmen skulle ha klarat sig lika bra utan att Harry och Hermione kysser varandra.
Det sista som jag har antecknat är en scen som jag tyckte var jättebra, trots att det bara kanske fem sekunder lång. Bilden på kanske fem sekunder när Bellatrix torterar Hermione i Malfoys herrgård. Det kändes så äkta och scenen var perfekt.
Vad tyckte du om Harry Potter and the deathly hallows part 1? Vilken var din favoritkaraktär?

Lämna gärna en kommentar för det skulle vara roligt att veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.