Translate

onsdag 19 oktober 2016

Top Ten Tuesday (på en onsdag)

Okej, jag vet. Det var tisdag igår, men jag tyckte att gårdagens tema var så bra så istället för att hoppa över det får ni det idag istället.
Dagens tema för Top Ten Tuesday är topp 10 karaktärer som man skulle kunna tänka sig att döpa sin/sitt hund/barn/katt och så vidare efter. Detta tema gillar jag då jag redan har som en liten grej att jag döper alla mina djur efter bokkaraktärer. De undulater jag har haft har hetat Ronja och Birk (Ronja Rövardotter) och Alice (Twilight).
Så här kommer tio andra namn som jag skulle vilja döpa mina djur till. Jag planerar ju att ha massa hundar i framtiden! Vissa av dem har jag gjort egna smeknamn på för att det ska passa en hund bättre, men de utgår från bokkaraktärens namn.

10. Elias (Elias Malmgren, Engelsforstrilogin)

9. Tris (Beatrice Prior, Divergent)

8. Albus (Albus Dumbledore, Harry Potter)

7. Dobby (Dobby, Harry Potter)

6. Freddie (Fred Weasley, Harry Potter)

5. Emma (Emma Carstairs, The dark artifices)

4. Wenny (Gwendolyn Shepherd, Ädelstenstrilogin)

3. Jem (James Carstairs, The infernal devices)

2. Cinna (Cinna Vaught, The hunger games)


1. Bella (Bellatrix Lestrange, Harry Potter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.