Translate

måndag 4 februari 2019

5 elakaste bokkaraktärerna | Bokslukaren listar


Många böcker bygger på idén om att gott möter ont och där stöter vi ofta på många elaka karaktärer. Här kommer en lista med de karaktärerna jag tycker är alldra elakast från böcker.

Dolores Umbridge
Från Harry Potter av J. K. Rowling. Alltså hon får verkligen första platsen på den här listan. Värre personer finns inte. Hon är inte den som går runt och dödar folk, men älskar att tortera. Det är som att hon njuter av det.

President Snow
Från Hungerspelen av Suzanne Collins. Att tvinga ungdomar att döda varandra för att straffa de i distrikten och roa huvudstaden är helt sjukt. Fattar inte hur han kan leva med sig själv.

Sarah Winter
Från Ordbrodösen av Anna Arvidsson. Återigen så vill hon döda en helt oskyldig person av helt oresonliga anledningar. Blir så arg när jag läser om henne.

Max Rosenqvist
Från Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Det värsta som finns är när tilliten för en karaktär byggs upp bara för att allt sen ska vända om och det visar sig att den har stått på den mörka sidan hela tiden.

Sebastian Morgenstern
Från The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Han är helt enkelt bara genomond och fattar inte att han sårar människor. Är egentligen mest en karaktär som jag stört mig så mycket på.

Det här är de karaktärerna som jag tycker har varit elakast i de böckerna jag har läst. Har jag glömt någon? Vet du en karaktär som garanterat skulle få en plats på din lista? Lämna i så fall gärna en kommentar och berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.