Translate

lördag 9 februari 2019

Kreativ textning och kalligrafi | Recension


Sidor: 144
Författare: Gabri Joy Kirkendall, Laura Lavender, Julie Manwaring & Shanna Lynn Panczyszyn

Kreativ textning och kalligrafi är en bok som är skriven av 4 amerikanska (tror jag) konstnärer och den innehåller inspiration, tekniker och idéer till handtextade konstverk.

I höstas så blev jag väldigt insnöad på just lettering och min lillasyster hade den här boken så jag passade på att låna den av henne. Jag har väl inte varit jättefasinerad av just den här boken och jag känner inte att den har lärt mig så mycket nytt som jag inte redan hade lärt mig på YouTube.

Det var dock inspirerande att bara bläddra i den och titta på bilder för att få idéer om hur man kan göra olika saker. Det finns ju många olika tekniker att använda och många olika material man kan skriva på så det var i alla fall roligt att få inspiration kring det.

Det fanns många tomma sidor i boken som var till för att öva det som man just hade lärt sig på och det är något jag inte gillar av många anledningar. Jag övar heller på ett löspapper för att då slipper jag alla kanter och bucklor som blir av boken när den ligger och sen vill jag inte heller ha sådant i en bok som jag har köpt. Jag vet att det är så i många liknande böcker också och det stör mig alltid lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.