Translate

tisdag 12 februari 2019

A game of thrones | Samma bok, flera omslag



Jag håller ju på att lyssna på Kampen om järntronen nu och passade på att söka efter lite olika omslag till boken. Det är ju ganska länge sedan nu som första boken släpptes och det har hunnit bli några olika versioner av omslagen. De fyra som jag valde till inlägget är ganska lika och jag tror det är för att jag tycket att de känns mest som Game of thrones.

De två som är mest lika varandra är ettan och fyran där det bara är bakgrunden och typsnittet som har ändrats lite. Sen är det det blå med svärdet och det orange med lejonet. Jag gillar ettan, alltså den vita bäst, eftersom den är simplast och det blir en sån renhet med den vita bakgrunden samtidigt som det är lite struktur i det. Det blå gillar jag också ganska mycket och jag tror att det är för att det ger en liten kylig känsla och får mig att tänka på Norden.

Vilket omslag gillar du bäst? Lämna en kommentar och berätta varför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.