Translate

onsdag 28 juni 2017

5 bästa lärarna i Harry Potter

Minerva McGonagall
Jag tror nog att alla kan hålla med om att de önska att de hade McGonagall som lärare. Hon är bra på att lära ut, rättvis och hon vet alltid hur hon ska handskas med situationen.

Filius Flitwick
Vi vet inte lika mycket om Flitwick, men intrycket vi får är att han inte heller är någon som favoriserar elever vilket tyder på att han är bra. Han verkar också vara bra på att lära ut.

Severus Snape
Okej, Snape är kanske inte den bästa läraren på skolan, men han är långt ifrån den värsta. Han är bra på att lära ut och vet hur han ska hantera olika situationer, även om han favoriserar elever.

Remus Lupin
Även Remus favoriserar elever så om man ska se till hur bra lärare han är ligger han nog på samma nivå som Snape. Remus låter eleverna få öva praktiskt och de lär sig mycket under hans år.

Madam Hooch
Vi vet inte mycket om Madam Hooch eftersom hon inte är med så mycket, men av det jag har sett dömer jag att hon är en rättvis och bra lärare.

Det här är några av de lärare som mina favoriter på Hogwarts. Vilka är dina favoritlärare på Hogwarts? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.