Translate

onsdag 14 juni 2017

Lady Midnight

Bildresultat för lady midnight


Sidor: 668
Författare: Cassandra Clare
Serie: The Dark Artifices #1
Huvudkaraktärer: Emma Carstairs & Julian Blackthorn
Bokens handling: Emma Carstairs är en skuggjägare. En kväll hittar hon en död kropp som har blivit dödad på samma sätt som Emmas föräldrar blev när hon var barn. Och det är inte den enda kroppen. Fler människor och även älvor har gått samma öde till mötes och en allians mellan skuggjägarna på Los Angeles institut och den vilda jakten skapas. Emma och Julian har två veckor på sig att lösa mordet och om de lyckas kommer de att få tillbaka Julians storebror Mark som har varit fångad av den vilda jakten. Men de måste skynda sig innan mördaren fångar dem.
Vid sidan av detta upptäcker Emma och Julian att de har känslor för varandra, vilket blir problematiskt då de är parabatai och skuggjägarnas lag förbjuder parabatai från att bli kära i varandra. Men varför är det förbjudet?
Vad jag tycker: Eftersom att det här är en Cassandra Clare-bok och jag har tyckt att de tidigare 9 böckerna jag har läst av henne har varit på, så är det nog inte någon större överraskning att älskar den här boken. Jag tyckte att den var lite seg i början men det tycker jag att alla böcker är innan man har lärt känna karaktärerna ordentligt och det är ganska många karaktärer på en gång i den här boken eftersom att Blackthorns är så många syskon.
När man väl har lärt känna karaktärerna så blir boken bara bättre och bättre. Cassandra Clare är bra på att göra så att man känner lite extra för vissa karaktärer, dock tycker jag att huvudkaraktärerna är ganska platta, precis som i The Mortal Instruments. Jag hoppas att det blir bättre i nästa bok. Dock tycker jag att det väger upp när man får läsa om alla de karaktärer som man älskar.
Bästa karaktärerna: Mark & Kieran
Omdöme: Jättebra
Tjocklek: 4,6 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.