Translate

måndag 12 juni 2017

Tre olika omslag till The Mortal Instruments

Original
Jag älskar Cassandra Clare och omslagen till hennes böcker är något jag tycker ät jättesnyggt. Alla omslag har en helhet så man ser nästan direkt på en bok om det är en Cassandra Clare, men bokserierna är ändå inte så lika att man blandar ihop dem.
Fula
Så jag älskar de omslagen och blev lite arg när jag såg att det hade kommit ut med nya omslag som jag inte alls tyckte var lika fina. Jag hade därför tänkt ägna dagens inlägg åt vad jag tycker om dessa tre omslag (vilket jag typ redan har skrivit om).
Fina
Så slutsatsen vi kan dra hittills. Jag älskar originalet och jag tycker att de med mönster på är fula. Den andra varianten vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Jag gillar den, men jag vet inte jag gillar den mer eller mindre än originalet. Jag måste i alla fall erkänna att jag gillar de omslagen mycket. Det enda jag inte gillar är något med texten. Om titeln hade varit i någon vitsilvrig färg så hade jag nog faktiskt gillat de bokomslagen bäst.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker nog faktiskt att de omslagen du tyckte var fula är snyggast, hehe. Fast jag förstår ändå din poäng, för jag är likadan när det gäller omslagen till t.ex. Harry Potter.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har faktiskt hört ganska många som säger att de gillar de jag inte tycker om, men det är väl tur att alla inte tycker samma om allt

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.