Translate

torsdag 22 juni 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Bildresultat för pappersstäder

Pappersstäder av John Green
Det här är en bok som jag gärna vill läsa för att den är så pass stor och eftersom jag redan har den hemma så känns det vettigt att jag gör det. Jag har dock dragit mig för det då jag inte är så mycket för den här typen av böcker om de inte har något extra som gör dem speciellt bra.
”Mitt hjärta slår jättehårt”, sa jag.
”Det är så man vet att man har kul”, sa Margo.
Men det kändes inte kul, det kändes som en hjärtattack.
Quentin har alltid varit hemligt kär i sin äventyrslystna och fantastiska granne Margo. En natt knackar hon på Quentins fönster och ber honom följa med som chaufför på ett minst sagt pulshöjande uppdrag. 
Morgonen efter är hon försvunnen, men inte alldeles spårlöst. Margo har lämnat en ledtråd, bara för Quentin, och budskapet är tydligt: Hitta mig om du kan!
Baksidetexten övertygar mig inte jättemycket, men det är ju inte alltid den ger en så tydlig bild av boken heller.

Har du läst Pappersstäder? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Har den det där lilla extra och är värd ett försök, eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.