Translate

torsdag 15 juni 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Bildresultat för den femte vågen

Den femte vågen av Rick Yancey
Efter första vågen finns bara mörker. Andra vågen överlever bara de som har tur. Tredje vågen överlever bara de som har otur. Och när fjärde vådan har passerat finns bara en regel: lita inte på någon.
Cassie har överlevt de fyra första vågorna av en utomjordisk attack och nu flyr hon från De andra. De andra som har dödat hennes föräldrar och tillfångatagit hennes lillebror. De andra som lever på jorden bland människorna, som ser mänskliga ut men är något helt annat. Cassie vet att ensam är stark inte längre bara är en tom fras, det är hennes enda chans att hålla sig vid liv.
Den här boken köpte jag på bokrean 2015. Jag tror inte att jag egentligen var så jättepepp på att läsa den då, utan köpte den för att den verkade hyfsat bra och billig. Jag har sedan dess hört lite blandade meningar om den och är fortfarande inte så sugen på att läsa den. Om du har läst den och tyckte att den var bra så får du gärna berätta vad som var bra för det känns tråkigt att ha böcker stående i hyllan om de inte blir lästa.

Har du läst Den femte vågen? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Ska jag läsa den eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

2 kommentarer:

  1. Tyckte supermycket om den! Har dock hört att tvåan ska vara sämre, dock inte orkat läsa den än heh ... Minns ej helt vad, men recension hittas ju på min blogg men tänker att den nog var väldigt spännande och att jag gillade karaktärerna rätt bra säkert?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice, förhoppningsvis får vi se vad jag tycker om den i framtiden!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.