Translate

onsdag 21 oktober 2015

Dolda tecken

Antal sidor: 166
Författare: Emma Askling
Originaltitel: -
Huvudkaraktärer: Fabian, Julia
Bokens handling: Fabian tvingas att tillbringa sportlovet tillsammans med Julia, i ett hus som Fabians pappa har ärvt från en avlägsen släkting. De hinner knappt göra sig hemmastadda innan konstiga saker börjar hända. Trots att de befinner sig en våning upp så är det någon som knackar på fönstret och en gammal, trasig radio börjar plötsligt fungera igen. Och varför är det överkryssade fredsmärken ritade i huset?
Vad jag tycker: Jag fullkomligt älskade den här boken! Jag läser inte alls ofta böcker som går åt skräckhållet, jag vet egentligen inte varför men det är så. Den här boken har fått mig känna att jag vill läsa fler sådana här böcker. Jag gillade hur Spänningen byggdes upp genom hela boken och Fabians mörkerrädsla gav det där lilla extra. Det är väl genomtänkt historia som passar alla som vill läsa en spännande berättelse som går lite åt skräckhållet.
Bästa karaktären: Julia
Kaosutmaning: 3. Läs en bok som utspelar sig under vintern

Betyg 5/6
Boken finns på:
& på Idus Förlag: http://www.idusforlag.se/dolda_tecken

Tack Idus Förlag för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.