Translate

torsdag 22 oktober 2015

Olika länder, olika omslag #1 - Twilight

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Det är svårt att säga vilket bokomslag som är snyggast. Jag vet i alla fall att Norges omslag inte är ett av de snyggare. Förlåt Norge, men seriöst, vad är det för omslag? Det är tråkigt och jag fattar inte vad godishjärtan har med twilight att göra. Däremot så gillar jag den Norska titeln ”Evighetens kyss”. Den passar faktiskt bättre än den svenska titeln ”om jag kunde drömma”
Ett omslag som jag gillar lite extra är Hollands. Det ser ju nästan ut som originalomslaget bortsett från att det är ett bett i äpplet. Det är också roligt att bettet ser ut lite som ett hjärta. Titeln betyder ungefär ”en farlig kärlek” vilket också är väldigt passande.

Vad tycker du? Vilket av omslagen är finast och vilket tycker du mindre om? Lämna gärna en kommentar. Det är alltid kul att höra vad ni tänker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.