Translate

tisdag 13 oktober 2015

Top Ten Tuesday

Dagens tema för Top Ten Tuesday är Topp tio författarpar jag skulle älska om de skrev en bok ihop. Jag tror inte att jag kommer att få ihop tio par, men jag skriver så många jag kommer på. Det är bonuspoäng om man skriver vad boken ska handla om

5. Stephenie Meyer & Johanna Strömqvist
Vampyrboksförfattarna ska få utmaningen att skriva en bok som huvudsakligen handlar om varulvar.
4. Lauren Oliver & Ally Condie
Båda de här författarna har skrivit mycket om kärlek. Jag tycker att de ska kriva en nutida version av Romeo och Julia
3. Veronica Roth & Suzanne Collins
De ska få skriva en dystopibok om robotar som tar över världen.
2. Tahere Mafi & Laini Taylor
Detta kändes som en lite udda kombo så jag skulle verkligen vilja se de två skriva en bok ihop. Det ska vara en fantasy som utspelar sig under medeltiden.
1. J. K. Rowling & Cassandra Clare
Kan det bli bättre än ens två favoritförfattare? De borde skriva om en skola för sjöjungfrur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.