Translate

söndag 4 oktober 2015

Jag ger dig solen


Antal sidor: 379
Författare: Jandy Nelson
Originaltitel: I’ll give you the sun
Serie: -
Huvudkaraktärer: Jude, Noah
Bokens handling: Noah och Jude är tvillingar och olika som dag och natt. Jude är den sociala tjejen med många vänner, medans Noah är ensamvargen. Ända tills Brian dyker upp. Han samlar på meteoriter och får Noahs kropp att vibrera. Men så inträffar en tragedi som får tvillingarnas liv att vändas upp och ner. Tre år senare pratar inte tvillingarna längre med varandra och Jude försöker ställa allt till rätta.
Vad jag tycker: Jag tyckte att den var väldigt bra. Jag är inte så mycket för verklighetstrogna böcker. (Om man nu kan kalla det verklighet när huvudkaraktären pratar med spöken.) Den var bra och jag gillade karaktärerna. Framför allt Noah. En nackdel var att vissa av kapitlen var väldigt långa. Ett av dem var nog närmare hondra sidor.
Bästa karaktärerna: Noah, Brian
Läsutmaning: 23. Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är eller kan integrera med ett spöke
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.