Translate

onsdag 27 april 2016

6 ställen att läsa på

Ute
Som en läsare spenderar man mycket tid inne, men nu när sommaren (förhoppningsvis) snart kommer så går det lika bra att läsa ute. I alla fall om det inte är den vanliga svenska, regniga sommaren.

I kollektivtrafiken
Om du inte störs av andra personer som pratar när du försöker läsa är det ett effektivt sätt att få någonting läst. Men då måste du orka släpa med dig boken hela tiden.

I sängen
Alla har väl någon gång läst i sängen. Det är mjukt, ingen stör dig och det är en lättåtkomlig plats. Dock väldigt tråkig.

I badet
Om du inte är rädd för att tappa boken i vattnet och förstöra den så är det bara att läsa på. Jag kan faktiskt tänka mig att det skulle vara ganska mysigt och du är helt garanterad att ingen stör dig.

I bilen
Det är ännu ett bra sätt om man vill hinna läsa så mycket som möjligt. Dock fungerar det ju inte om man kör eller är åksjuk, men det finns ju ljudböcker.

På ett café

Jag vet inte om jag har hört om någon som läser på ett café men jag vet att många författare sitter på café och skriver så det borde ju fungera lika bra med läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.