Translate

torsdag 21 april 2016

En random bok #1 | Smittad

Jag vet inte var jag såg det här från början men det var någon som drog ett random nummer och pratade sen om boken som stod på den platsen i bokhyllan och pratade om. Idag tänker jag härma den personen.
Jag lottade fram ett nummer och fick nummer 3. Smittad av Johanna Strömqvist.
Det här är faktiskt en av de äldsta böckerna som jag äger. Den finns med på den äldsta bilden jag har på min bokhylla och även då var den en av de äldre. Jag kommer inte ihåg när, var, hur eller varför jag köpte den, men jag köpte den och jag läste den och jag tyckte att den var bra.
Den handlar om Maria som träffar Emmy, men vad hon inte vet är att Emmy är med i en hemlig sekt där ledaren är en Vampyr. Jag tror att den här boken var min första kontakt med YA fantasy och jag minns den som jättebra. Jag blev dock väldigt besviken när jag läste andra boken, på gränsen, då den inte var alls lika bra och bara förstörde allting.

Har ni läst Smittad? Har du den i din bokhylla? Hur fick du den och vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.