Translate

söndag 3 april 2016

Movie Reaction: Insurgent

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

Den här filmen påminde mig om hur mycket jag älskar divergent-trilogin och jag tyckte att Insurgent stämde bättre överens med boken än Divergent, men det kan bero på att det var längre sedan jag läste böckerna. I Divergent var det så mycket som jag störde mig på att det inte stämde överens, men i Insurgent var det bara en stor grej som jag reagerade på.
Det som störde mig var lådan som innehöll ett meddelande. Lådan var inte anledning till att Jeanine var ute efter Tris. Hon jagade inte divergenta för att kunna öppna lådan. Hon ville ha tag i Tris för att forska fram ett simuleringsmedel som fungerade på divergenta.
Sen förstår jag mig inte heller på den där manicken som mäter hur många procent divergent en människa är. För det första är jag inte riktigt säker på att det finns en sådan i boken och jag är ännu mer tveksam till att Tris skulle vara 100 % divergent. Om vi ska se det hela logiskt så visade lämplighetstestet att Tris var Erudite, Abnegation och Dauntless. Det är tre av fem falanger. Hur i hela fridens namn kan det bli 100 %?

Vad tyckte du om Insurgent? Stämde den bättre med boken eller är det jag som har glömt för mycket från boken? Lämna gärna en Kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.