Translate

tisdag 19 april 2016

Olika länder, Olika omslag #6 | The hunger games

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.
Idag har jag svårt att bestämma vilket omslag jag gillar bäst igen. Alla är fina på sitt eget sätt. Utom Sveriges. Det gillar jag inte. Jag är också lite tveksam till Danmarks men det är i alla fall bättre än Sveriges.
Lettlands är lite för lik USA:s som jag tycker är för tråkigt. Lettlans är lite livligare i framför allt typsnittet.

Jag skulle nog säga att jag gillar Taiwans och Storbritanniens bäst. De har liv i sig men är inte så detaljerade som Rysslands. Japans omslag får en plats strax efter dem.

2 kommentarer:

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.