Translate

lördag 30 april 2016

Världsbokdagen | Föreläsning med Lisa Bjärbo

Precis som förra året så fick årets åttor, i samband med världsbokdagen, gå till biblioteket för att lyssna på en författare som föreläste och i år var det Lisa Bjärbo. Jag vet att jag inte går i åttan i år, men jag lyckades få gå dit ändå.
Jag antar att det började med att jag tjatade mycket på att åttorna fick gå dit men inte jag, och jag tjatade högt och ljudligt som jag alltid gör. Så min lärare i svenska och tyska fixade så att jag fick följa med åttorna till biblioteket. Det tajmades perfekt in i min lunch och lunchrast så jag missade enbart tio minuter på en svensklektion. Det var så värt det även fast jag inte fick någon mat på nästan hela dagen.
Har jag någonsin sagt att jag har bra lärare? Because I freaking love them!
Lisa berättade om hu det kom sig att hon började skriva och även vad hon hade för framtidsdrömmar när hon var liten. Hon berättade on hur hon trodde att författare var när hon var lite. Det jag minns alldra tydligast är att hon ville bli en sjöjungfru när hon var liten.

På kvällen hade Lisa Bjärbo även en Skrivarworkshop I biblioteket och självklart var jag med där också. Om inte materialet jag filmade från workshopen blev helt värdelöst så kommer det komma upp ett klipp från den om ett tag. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att få lyssna på henne! Och med tanke på att många läser så lite idag (eller inte läser alls) så tycker jag gott att lärare och skola kan uppmuntra dem som är intresserade av att läsa och lyssna på författare! Kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen jättekul och det gav mitt skrivande en liten knuff igen!

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.