Translate

torsdag 7 april 2016

Konsten att ha sjukt låga förväntningar

Antal sidor: 215
Författare: Åsa Asptjärn
Huvudkaraktär: Emanuel Kent
Bokens handling (från Adlibris): ”Ta del av mitt halvkassa liv och gör sedan tvärtom.” Så säger Emanuel Kent Sjögren. Andlig vägledare i den här boken. I en sanslöst uppfriskande debut med lika delar skratt och svärta tar vi emot Emanuel Kents livsfilosofiska råd medan han trasslar sig genom hösten på högstadiet.
Vad jag tycker: Nu, mitt i en reading slump kändes det skönt att få läsa något som inte var fantasy och som var ganska enkelt. Språket i boken var väldigt vardagligt och enkelt samtidigt som den berörde ämnen som homosexuallitet.
Bästa karaktären: Vanja
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 46. En bok inom genren skönlitteratur

2 kommentarer:

  1. Läser denna just nu och kan hålla med i att det är ganska skönt att läsa nåt enkelt ibland. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lite mer avkopplande när man har mycket att göra!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.