Translate

tisdag 12 april 2016

Harry Potter och fenixorden

Antal sidor: 1000
Författare: J. K. Rowling
Originaltitel: Harry Potter and the order of the Phoenix
Serie: Harry Potter #5
Huvudkaraktärer: Harry, Ron & Hermione
Bokens handling: Harrys sommar har varit hemsk och när han återvänder till Hogwarts blir det inte mycket bättre. Den nya läraren i försvar mot svartkonst är hemsk och det blir ingen bra skolstart för Harry.
Vad jag tycker: Som vanligt så har jag inte så mycket att säga om Harry Potter mer än att boken, som de alla tidigare, är AMAZING! Jag tror att det är det spännande slutet som gör att man minns boken som så bra. Självklart är övriga boken också jättebra, men på vissa ställen så blir den lite seg, men det behövs ju för annars skulle man nog inte uppskatta resten av boken så mycket.
Slutet är helt underbart. Hela historien byggs upp mot slutet som slår till och träffar rakt i hjärtat. Det är så mycket känslor i de sista två kapitlen som skapar en så stark längtan efter att få läsa vidare. Riktigt bra!
Bästa karaktären: Sirius Black
Omdöme: En av de bästa böckerna någonsin!

Motsatsutmaningen: 16. En bok där huvudpersonen är en cisperson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.