Translate

onsdag 13 januari 2016

Athena

Bildresultat för athena marta söderberg
Antal sidor: 295
Författare: Marta Söderberg
Originaltitel: -
Serie: ? (och just nu var jag för lat för att ta reda på det)
Huvudkaraktärer: Maya & Benjamin
Bokens handling: ”Du är på athena. Vi gör sådant som det vanliga säkerhetsministeriet inte klarar av. Här kommer du bo, tränas och med tiden erbjudas ett nummer. Se det som din andra chans.”
Maya och Benjamin är båda nummerlösa och lever i stadens ytterkant. En natt kidnappas de och förs till Athena, en hemlig agentorganisation, där de tillsammans med andra nummerlösa ungdomar ska genomgå ett rekryt program.
Maya och Benjamin tvingas vänja sig vid Athenas hårda liv, Men hur långt är de beredda att gå för att klara prövningarna? Och hur mycket är de villiga att offra för att kanske få en ny chans?
Vad jag tycker: Jag gillar handlingen och i stora drag så tycker jag att den är bra. På vissa ställen så kändes den lite seg och det hände inte så mycket. Då kändes det mest som att det bara stod där för att fylla ut sidorna eller något.
Texten var indelad i kortare delar och det gjorde att det gick snabbt och var enkelt att läsa, vilket alltid är en fördel, eftersom man vill hinna läsa så många böcker som möjligt, och jag tycker alltid att det är roligare när det märks att man kommer framåt i boken.
Däremot så fick jag ingen riktig känsla för karaktärerna. Det var inte så att jag inte gillade dem, men de kändes tomma och utan känslor.
Bästa karaktären: Lenka
Omdöme: Bra.
Motsatsutmaningen: 33. En bok med minst 2 huvudpersoner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.