Translate

onsdag 27 januari 2016

Movie Reaction: Shadowhunters avsnitt 3 | Dead man´s party

Det här avsnittet var riktigt bra. Inte ur bok till film-synpunkt, men alla som tittar på Shadowhunters har förmodligen lagt ner det för länge sedan.
Nu börjar handlingen komma igång på riktigt och det är inte bara en massa information som i de första avsnitten. Däremot tycker jag att de har för brottom med att komma fram i berättelsen. Det är jättemånga bra scener som har hoppats över och jag förstår inte varför. Det här är inte en film som de måste hålla inom 2-3 timmar. Det är en serie. De har jättemånga timmar på sig.
I de tidigare avsnitten så har jag inte riktigt gillat Alec, men det blev mycket bättre i det här avsnittet. Om det är något som de i alla fall har lyckats med så är det att göra karaktärerna bra. Det är väl alltid något.
En annan sak som jag funderade över är att vampyrerna ”gick upp i rök” när de dödades. Jag kan ha fel, men som jag minns det så var det bara demonerna som ”gick upp i rök” när de blev dödade. Eller rättare sagt. De åkte tillbaka till sin hemdimension.
Det här var första gången som jag såg Shadowhunters med svensk text och jag råder er, gör inte det. Översättningen var hemsk. Jag tror de hade översatt mundane till världsling och the mortal cup till dödsbägaren! Det heter mondän och de dödligas bägare! Hur svårt ska det vara? Läs boken!

Har du sett det senaste avsnittet av Shadowhunters? Vad tyckte du om det? Vilken karaktär tycker du att de har lyckats bäst med? Lämna gärna en kommentar så att jag får veta.

Reaction på avsnitt 1 | The mortal cup
Reaction på avsnitt 2 | The descent into hell isn´t easy

2 kommentarer:

  1. Jag har precis sett klart på avsnittet och jag gillade det verkligen. Jag tycker precis som dig att de har fått till karaktärerna riktigt bra även om jag störde mig lite på Clary i början men hon har verkligen växt. Gillar verkligen syskonen Lightwood de gör verkligen sitt till serien. Hmm favoritkaraktär har jag väldigt svårt att sätta för alla gör verkligen ett bra jobb. Ser sjukt mycket fram emot nästa avsnitt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag störde mig på Clary i andra avsnittet. Hon hade känt Jace i några timmar och de håller handen.
      Favorit karaktär är svårt, jag vet. Det var lite därför som jag tog med frågan XD. Jag längtar också till nästa avsnitt, men jag önskar att de kunde sluta att ha så brottom i historien.

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.