Translate

måndag 4 januari 2016

Min lässtatistik 2015

Jag har sett många andra göra det så jag härmar dem och gör likadant. Det är lite intressant att se vad för typ av böcker man läser, så här är min lässtatistik 2015


Jag hade faktiskt läst fler ensamstående böcker än vad jag trodde. Jag föredrar att läsa serier för ensamstående böcker tar slut så fort och man hinner inte lära känna karaktärerna på samma sätt som i en serie.


Detta är anledningen till att jag nästa år måste se till att läsa ut några serier.


Jag har egentligen inget speciellt att säga om den här. Jag läser ju inte en bok för att det är en kvinnlig författare utan för att jag tycker att handlingen verkar bra.


Jag gillar ju att läsa om böcker men jag trodde inte att så många av de jag hade läst 2015 var omläsningar. Det är kanske därför jag fortfarande har så många böcker i min bokhylla som inte är lästa än.


Det här var ungefär som jag hade tänkt mig. Jag gillar att läsa tegelstenar så det här förvånade mig inte.


Jag upptäckte nu när jag sammanställde det här att jag har läst 4 och inte 3 böcker på engelska 2015 så fem stycken 2016 kommer inte bli några problem.

2 kommentarer:

  1. Jag har upptäckt att jag läser mest kvinnliga författare och i min lista är de flesta av svenska författare. Böcker på engelska läser jag inte alls men några böcker är naturligtvis av utländska författare. Intressant är det i alla fall att du också har en så hög andel kvinnliga författare. Det är säkert rätt vanligt och det är nog så många kvinnors lässtatistik ser ut

    SvaraRadera
  2. Japp, jag tror att du har rätt i det

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.