Translate

onsdag 6 januari 2016

Olika länder, olika omslag #2 - Cirkeln

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Okej, jag kan ju i alla fall börja med de omslag jag inte tyckte om. Ingen utav de tre som var på översta raden var särskilt tilltalande tycker jag. De var alldeles för olika originalet och påminde mer om en ”läskig” bok. Japans var fin, men jag tycker inte att den passar till Engelsfors-trilogin. Och den engelska boken med ett öga på är bara fult.
Så med det sagt gillar jag nog Tysklands, Litauens, Turkiets och USA:s bäst det var de som påminde mest om originalomslaget.

Vilket omslag tycker du bäst om och vilket gillar du minst? Lämna gärna en kommentar så jag får veta vad du tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.