Translate

måndag 25 januari 2016

Movie Reaction: Harry Potter and the chamber of secters

Det verkar som att jag har haft en Movie Reaction på Harry Potter och hemligheternas kammare liggande så jag tyckte att det passade bra att publicera den.

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!
Jag vill bara ha mer och mer harry potter. Det är på allvar den absolut bästa serie jag någonsin stött på. Det alldra bästa är att filmerna stämmer så bra överens med böckerna. Jag brukar alltid tycka att det är någon som var med i boken som saknas i filmen, men så är det inte i harry potter.
I den här filmen var det snarare med någonting jag inte kommer ihåg från boken. Jag är i och för sig inte säker på att det över huvud taget var med i boken, men, men. Vad jag minns var inte Hagrid med i slutet på boken, men vad spelar den detaljen för roll.
En annan detalj, som jag dock inte heller är säker på, är när Dobby får strumpan av Lucius Malfoy. Låg den verkligen i boken? Vad jag trodde var att Harry kastede strumpan på Malfoy och att han slängde den på Dobby. Men det är återigen en helt obetydlig detalj.
När jag brukar skriva Movie reactions brukar jag alltid klaga på allt jag tycker är dåligt med filmen, men jag kan verkligen inte komma på något dåligt om den här filmen. Det är underbar, precis som hela harry potter-världen.

Vad tycker du om filmen? Levde den upp till dina förväntningar? Tyckte du att den stämde bra överens med boken? Lämna en kommentar och dela med dig av dina tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.