Translate

tisdag 4 december 2018

Let it snow | Olika länder, olika omslag



Eftersom det börjar närma sig jul så tycker jag att vi ska titta närmare på ett omslag till en julbok. Här är några olika omslag från olika länder till Let it snow.

Jag gillar ju när omslag är simpla så några av de här går ju bort. Vi kan börja med att ta bort den högra från Nederländerna för jag tycker att jag har sagt många gånger att jag inte vill ha människor på omslaget. Den från Portugal har för mycket färger och är för rörig så den går också bort.

Omslaget från Italien är visserligen bättre än Portugal och Nederländernas högra, men det är ju inte bra. Jag tycker att granarna sticker ut lite för mycket på bilden.

Spaniens och USA:s är ganska lika och de är helt okej, men min favorit är den andra från Nederländerna. Jag gillar hur de har fångat vintern och kärleken så bra i en så simpel bild. Det jag dock skulle önska var att de fick in lite mer julkänsla i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.