Translate

måndag 17 december 2018

Let it snow | Samma bok, flera omslag



Och jag är tillbaka med fler underbara bokomslag att diskutera och det är fem olika omslag till engelska Let it snow.

Min absoluta favorit av de här fem är den vita med två röda vantar som håller i ett paket. Jag vet egentligen inte om jag skulle säga att det har så jättemycket med boken att göra, men jag gillar hur det ser ut.

Det till vänster med två människor som kysser varandra gillar jag inte av samma anledning som jag har nämnt så många gånger. Sluta ha människor på bokomslagen! Sen tycker jag också att det är lite för mörk och jag får mer en nyårskänsla av den än en julkänsla.

De två blåa med snöflingor är ju ganska lika varandra, men jag tror att jag gillar den med tecknade snöflingor lite mer. Snöflingorna är kanske finare på den andra där de ser ut som faktiska papperssnöflingor, men jag gillar inte att texten är rosaröd där eftersom jag gillar när det är så stilrent som möjligt. Jag tror att jag hade gillar den mest om texten hade varit i en annan färg.

Vad tycker du om de här omslagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.