Translate

söndag 23 december 2018

Vad hoppas du att du kommer hitta under granen imorgon? | Bokiga frågor


Imorgon är det julafton och för de flesta så väntar några paket under granen. Jag har inte önskat mig så jättemycket bokiga grejer i julklapp i år utan det mesta jag vill ha är pennor. Men några böcker finns med på min önskelista, bland annat Lises Lettering: konsten att rita bokstäver, som jag har skrivit ett inlägg om tidigare.

I övrigt är det bara tre andra böcker jag önskar mig och det är manuset till Crimes of Grindelwald, Den flammande skuggan och en till bok om lettering som heter Hand lettering 101.

Det finns flera anledningar till att jag inte har önskat mig så många böcker i år och den främsta är att jag behöver de inte. Jag har många böcker i min bokhylla som inte är lästa och som jag aldrig kommer att läsa och det är inte bara det att det tar upp plats utan det är fruktansvärt onödigt att köpa böcker som man inte kommer läsa.

Så jag har försökt att dra ner på att köpa böcker bara för köpandets skull och bara köpa böcker jag verkligen vill ha. När jag började bokblogga var det nästan som att jag glömde bort att det finns bibliotek och jag har inte lånat mycket där sedan jag började bokblogga 2014.

Jag känner att jag spårade lite från ämnet, men önskar mig inte mycket böcker i år. Istället vill jag ha flera olika typer av pennor, några pennfack till så att jag kan förvara pennorna och ett block.

Jag är jättenyfiken på vad du önskar dig i julklapp så om du vill dela med dig skulle jag bli jätteglad om du lämnade en kommentar och berättade. Är det mest böcker du har önskat dig eller är det mycket annat också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.