Translate

fredag 11 januari 2019

Alba Vinters reservoarpenna | Bokiga prylar


Okej, så vi vet ju alla hur nördig jag är. Det här började i somras. Jag hade läst om Ordbrodösen av Anna Arvidsson (jättebra bok, recension finns här) och jag började fundera. Vad är en reservoarpenna? Jag hade ingen aning, mer än att jag fattade att det var en penna så jag googlade. Jag tittade på någon video och sen var jag besatt.

Jag har ju gillat pennor länge och det här tog allt till en helt ny nivå. Ännu bättre var det faktum att jag inte behövde slänga bort pennan när bläcket tog slut. Jag behövde inte ens slänga bort en patron för förutsatt att jag valde rätt penna och tillbehör så kunde jag fylla på pennan med flytande bläck.

Jag köpte min första reservoarpenna redan någon vecka senare och köpte då en Lamy Safari som är en av de vanligare pennorna och nu i julklapp så fick jag en graverad Parker IM som jag nu har fyllt med skimrigt bläck. Så det är väl egentligen inte Alba Vinters reservoarpenna, men om jag var en ordbrodös så är det denna penna jag skulle få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.