Translate

söndag 20 januari 2019

Sigge-böckerna | En barndomsfavorit


Bildresultat för alla älskar siggeSigge-böckerna var i princip det enda jag läste under en period när jag växte upp. Jag började rida någon gång i ettan eller tvåan och då var det någon som tipsade mig om Sigge-böckerna. Jag vet inte hur många gånger jag läste vissa av dem, men de senaste har jag inte läst då intresset för dem svalnade när jag blev äldre.

Jag vet med säkerhet att jag har läst alla fram till och med Det spökar Sigge, men sen sviker minnet. Jag vet att min lillasyster hade boken Sommar med Sigge och jag tror att jag har läst den också. Jag kan även ha läst Hoppa högt Sigge, Äntligen Sigge och För alltid Sigge, men jag är absolut inte säker när det gäller de sistnämnda.

Jag har haft en fundering några gånger på om jag ska gå till biblioteket och låna de senaste som har kommit ut, lite som en rolig grej, och läsa dem. Det skulle vara roligt att få komma tillbaka till den världen som jag växte upp med och få se vad som händer där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.