Translate

tisdag 22 januari 2019

Vilken karaktär skulle du helst vilja byta kropp och personlighet med? | Bokiga frågor


En karaktär som jag flera gånger när jag läste boken önskade att jag var är Tris Prior från Divergent-trilogin av Veronica Roth. Det är en av mina favoritserier och jag verkligen älskar Tris. Tris är också en person som jag på många sätt relaterar mycket till och om jag hade levt i Divergentvärlden så hade jag nog varit ganska lik henne.

På testet de gör för att ta reda på vilken falang de tillhör så får hon både Osjälvisk, Lärd och Tapper. Alltså fatta vilken mix och fatta att ha alla de tre egenskaperna. Hennes osjälviskhet gör henne till en snäll och omtänksam person, hon passar i de Lärda och som stolt Ravenclaw så kan det inte bli bättre. Hon är tapper och vågar stå upp för saker. Ni hör ju själva vilken bra kombo allt det här är.

Om vi sen går in på något som kan vara lite känsligare så skulle jag inte ha något emot att byta kropp med henne heller. Jag minns inte hur det är i boken men har för mig att hennes utseende beskrivs som tråkigt och ”vanligt”, men i filmen är hon ju snygg och jag tänker att de flesta brukar nedvärdera sitt utseende. Sen är hon ju ganska vältränad också, eller blir i alla fall efter ett tag hos de Tappra och det skulle jag inte säga nej till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.