Translate

söndag 13 januari 2019

Läser du en bok åt gången eller flera samtidigt? | Bokiga frågor


För några år sedan hade mitt svar på den här frågan varit en åt gången. Det hände att jag läste flera samtidigt, men då var det ofta på något sätt skolans fel.

Numera är standardsiffran två. Så har det varit sedan jag skaffade storytel i höstas och började lyssna på böcker. Alltså har jag ofta både en fysisk bok på gång och en ljudbok i telefonen. Jag märker verkligen att jag älskar ljudböcker nästan mer än att läsa (okej, mer än att läsa om jag ska vara ärlig). 

Tror det har med min rastlöshet att göra. Istället för att jag alltid tidigare hade på videoklipp när jag bakade eller ritade eller liknande så har jag nu ibland på min ljudbok.

Brukar du läsa en bok i taget eller är du slalomläsare? Det känns som att det blir vanligare att folk läser i flera olika format, både fysisk bok, e-bok och ljudbok och då kanske det också blir vanligare att läsa flera böcker samtidigt.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar ha flera böcker på gång samtidigt men det är alltid en bok som får "företräde". Det brukar vara böcker i olika genrer så att jag inte börjar blanda ihop dem.

    SvaraRadera
  2. Jag läser oftast en fysisk bok ibland två. Lyssnar inte på ljudböcker :)

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.