Translate

lördag 5 januari 2019

Harry Potter och den flammande bägaren | Olika länder, olika omslag



Nu har vi tagit oss halvvägs genom Harry Potter-serien när det gäller att jämföra bokomslag och det är dags för mittenboken: Harry Potter och den flammande bägaren.

Färgtemat är ganska gemensamt för alla de här omslagen. I huvudsak så är det färgerna rött, orange och grönt som gäller med undantag för det danska och det finska omslaget. Jag blir också väldigt fundersam kring vilka karaktärerna på det finska omslaget är. Jag ser ju att en är Harry Potter men de andra känns ytterst oklart. Den i mitten ser nästan ut som ett troll tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.