Translate

lördag 12 januari 2019

Om inte vi, vem? | Min önskelista


Bildresultat för om inte vi vemPå senare tiden har jag ju blivit väldigt intresserad i olika miljöfrågor och har suttit och googlat efter olika böcker. Det här är en av de jag hittade och den är skriven av Jens Holm. Den handlar om miljön och den handlar om politiken, två saker som jag tycker om.

Det som också lockade mig var titeln. Jag älskar det sättet att tänka och det tog mina tankar till Emma Watsons tal till FN när hon lanserade he for she-kampanjen (som jag tråkigt nog inte hört något mer om än i det talet).

Där sa hon: ”If not me, who? If not now, when?”, och jag tycker att det är så klockrent och det funkar i så många tillfällen. Som till exempel när det handlar om klimatet. Om inte jag gör något, vem ska då göra det?

Är det här en bok som du har läst? I så fall får du gärna lämna en kommentar och berätta vad du tyckte. Är den värd att skaffa eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.