Translate

fredag 4 januari 2019

Såna som du ska inte va här | Recension


Bildresultat för såna som du ska inte va här storytelLjudbok

Längd: 4 timmar 51 minuter
Författare: Marika Carlsson
Uppläsare: Marika Carlsson

Såna som du ska inte va här är berättelser från Marikas eget liv som har format henne till den hon är idag. I huvudsak är boken uppbyggd av tre delar. Det handlar om hur det är att vara adopterad från Etiopien, hur det är att växa upp i en kristen familj och om att vara homofob och sedan bli förälskad i en kvinna.

Det var flera gånger när jag lyssnade på boken som jag tänkte vad är det egentligen för värld i lever i? och vid vissa tillfällen blev jag vansinnig på hur folk beter sig. Men det var också mycket fint och mot slutet så kände jag bara att allt var alldeles för bra för att verkligen ha hänt på riktigt.

Boken innehåller många småberättelser som flätas samman på ett väldigt fint sätt och mycket att Marikas personlighet lyser igenom, och extra mycket eftersom det är som själv som läser boken. Trots att boken hade delar som gjorde mig skitarg så slutade boken ändå med en fin känsla av att det är det goda som segrar.

Det här var verkligen en jättefin bok som på något sätt berörde mig och jag älskade den. Rekommenderar den varmt till varenda kotte på den här planeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.