Translate

tisdag 20 november 2018

20 snabba om hösten


Hittade de här frågorna om lite gott och blandat hos enligt O och tyckte att den var spännande så här kommer mina svar? Det kan vara spännande att höra vad du tycker. Är det något som du absolut inte håller med om? Lämna gärna en kommentar!

höst eller vår
Det är så skönt när allt blir ljusare och varmare igen. Har mycket mer energi då.

snö eller regn
Även om jag gillar värme så blir det inte lika blött med snö. Bara det inte blir kallare än tre minusgrader.

glögg eller varm choklad
Gillar inte glögg.

pepparkakor eller lussekatter
Är inte så förtjust i något av det men lussekatter gillar jag inte alls.

tv-serie eller film
Ser inte så mycket på varken film eller serier, men det blir nog mer serier. Det är lättare att passa in i en stressig vardag.

teater eller musikal
Den här var svår. Jag gillar musikaler, men ser mycket mer musikaler än en ren teaterföreställning. Båda har sina för- och nackdelar men nu är jag sugen på teater.

deckare eller feelgood
Gillar inte deckare.

pocket eller inbunden
Tycker att pocket går sönder för lätt och det känns mycket rejälare med en riktig bok.

e-bok eller ljudbok
Har lyssnat en del på ljudböcker på bussen nyligen, men är inte alls så förtjust i e-böcker.

bokmärke eller hundöra
Vem viker ens hundöron?

en i taget eller slalomläsning
Jag har alltid en ljudbok och en fysisk bok samtigit, men där är det bara en åt gången.

bibliotek eller bokaffär
Båda är mysiga, men gillar att gå till biblioteket och plugga ibland.

bokblogg eller booktube
Gillar videoformat mycket mer, men det får inte bli för långa videor.

instagram eller facebook
Använder Instagram och Facebook till två olika saker, men gillar att titta på fina bilder på instagram.

På spåret eller Så mycket bättre
Tittar sällan på TV och aldrig på något av detta, men På spåret är det enda jag har sett så jag får väl svara det.

Lady Gaga eller Barbra Streisand
Är väldigt dålig på personer överlag och vet inte vem någon av dem är. Känner igen Gaga till namnet men det säger mig ingenting.

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg
Har återigen ingen koll på någon av dem. Eller, var inte Ingemar Bergman regissör?

hyacint eller amaryllis
Efter en snabb bildgoogling kom jag fram till att amaryllis var finare.

adventsstjärna eller adventsljusstake
Har aldrig tyckt att adventsstjärnor är fina.

julböcker eller julmusik
Jag har aldrig riktigt läst några julböcker så även om jag har fått för mig att jag gillar det så vet jag inte. Julmusik har jag däremot alltid gillat. Lyssnar på det nu när jag skriver det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.