Translate

fredag 23 november 2018

24 böcker jag vill läsa om | Bokslukaren listar


Jag gillar att läsa om böcker, men tyvärr har jag sällan tid att göra det. Därför har jag idag sammanställt en lista över böcker som jag vill läsa om.

Hungerspelen (3 böcker)
Av Suzanne Collins. Jag tror nästan att jag skulle säga att detta är en av mina absoluta favoritböcker för det är en sådan bok som jag bara kan få en så stark impuls av att jag vill läsa om den.

Ädelstenstrilogin (3 böcker)
Av Kerstin Gier. Den här serien var det ganska länge sedan jag läste och jag minns att jag gillade den, men jag minns inte så bra vad som hände i serien. Därför skulle jag gärna vilja läsa om den här serien igen.

Nyckelväktarna (4 böcker)
Av Julia Sandström. Det här var också en serie som jag minns att jag gillade, men jag minns inte handlingen så bra. Minns den i stora drag, men vill gärna läsa den igen.

Systrarna Cahill (3 böcker)
Av Jessica Spotswood. Ännu en serie som jag minns fast jag inte minns vilket har märkts extra tydligt nu när min lillasyster har läst serien.

Divergent (3 böcker)
Av Veronica Roth. Den här serien minns jag faktiskt ganska mycket ifrån, både det som jag gillade och det som irriterade mig. Vill nog mest ha en ursäkt för att få vara i den världen  och umgås med Tris lite till.

Jellicoe Road (1 bok)
Av Melina Marchetta. Den här läste jag i skolan får två år sedan och jag tror att det är den enda bok jag fått läsa i skolan som faktiskt var bra. Nu har min lillasyster också läst den i skolan och det gör mig sugen på att läsa om den.

The twilight saga (4 böcker)
Av Stephenie Meyer. Eftersom det var Twilight som introducerade mig till ungdomsböcker så har den en speciell plats i mitt hjärta. Jag minns magin när jag läste om Bella och Edward och jag läste om den flera gånger under den sommaren, men det börjar kännas som att det är dags igen.

Du, bara (1 bok)
Av Anna Ahlund. En av mina absoluta favoritböcker så den vill jag självklart läsa om. Det börjar bli några år sedan snart nu så det kanske är dags.

Saker ingen ser (1 bok)
Av Anna Ahlund. Också en av mina absoluta favoritböcker och jag kommer förmodligen läsa om den flera gånger. Vill så gärna ha en ny bok från Anna Ahlund.

Ordbrodösen (1 bok)
Av Anna Arvidsson. Och det här är ännu en av mina favoritböcker. Sen boken kom ut har jag redan läst om den en gång så det är ingen bok jag har någon brådska med att läsa om, men jag vill helt klart göra det någon mer gång.

Gillar du att läsa om böcker? Om du gör det, vilken vilka böcker skulle du absolut vilja läsa om? Lämna gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.