Translate

söndag 25 november 2018

Vilken författare skulle du helst vilja ta en fika med? | Bokiga frågor


Den här frågan har jag funderat över ett tag nu, men jag håller precis på att titta om på en dokumentärserie om Astrid Lindgren och nu känns svaret så självklart. Astrid måste vara en av de coolaste människor som någonsin har levat. Hon har sagt så mycket vettigt och gjort så mycket bra grejer.

När jag tittar på den här dokumentären så känner jag bara att jag önskar att hon levde idag och att jag kunde få lära känna henne. Hon känns som en stabil klippa som vet vad hon vill. Och att hon alltid var på barnens sida är också något riktigt fint.

Vet inte om jag har så mycket mer att säga och jag tror ni fattar poängen. Om ni inte har sett den här dokumentärserien så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Den är från 2014 men finns just nu på SVT Play.

Vad säger ni om en fika med Astrid Lindgren? Eller finns det någon annan författare ni hellre skulle vilja ta en fika med? Om ni har sett dokumentärserien så kan ni också gärna berätta vad ni tyckte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.