Translate

lördag 3 november 2018

Vilken är den första boken du minns att du läste? | Bokiga frågor


Den alldra första bok jag skulle säga att jag läste var nog en barnbok som jag gillade som handlade om en hund som var ute och körde bil och så var det ett trafikljus och jag minns inte riktigt, men efter lite googlande så hittade jag att den hette Hugo Hund lär sig trafikljusen. Om man ska hårddra det så vet jag inte om jag egentligen läste den eller om jag bara läste hela boken från minnet, för det vet jag att jag också kunde göra ett tag.

Men om jag ska ta en bok som jag verkligen minns att jag läste helt själv så var det i ettan eller tvåan och jag läste en bok som hette Frans börjar rida. Anledningen till att jag minns just denna bok så starkt var att det var den som gjorde att jag blev intresserad av hästar och började rida.

Detta vet jag inte var den första bok jag läste helt på egen hand, men det är den jag kommer ihåg. Vi hade massa små korta böcker som jag vet att jag började läsa redan i förskoleklass och jag vet att jag läste någon annan bok om Frans innan jag kom till just den boken, men jag minns inte vad.

Vilken är den första bok som ni minns att ni har läst? Finns det något speciellt som gör att ni minns just den boken? Oftast tror jag att det är så att man minns inte den första bok man läser helt själv om den hade en stor betydelse för en för man tenderar att minnas de böcker som betyder något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.