Translate

tisdag 6 november 2018

Vilka författare köper du alltid så fort en ny bok kommer ut? | Bokiga frågor


Jag har börjat inse att jag faktiskt inte köper jättemycket böcker över huvud taget längre, men det finns några författare som jag skulle köpa så fort jag får veta att de släppt en ny bok. Alla de författare jag tänker på är svenska och jag tror att det är för att jag generellt uppskattar svenska ungdomsböcker mer än amerikanska som de flesta andra är.

De tre författarna jag kom att tänka på när jag läste frågan var Anna Ahlund, Anna Arvidsson och Sara Bergmark Elfgren. De känns inte som många andra författare som ger ut böcker väldigt frekvent, men när det väl kommer en bok är den så otroligt bra. När det gäller Anna Ahlund och Anna Arvidsson så har jag alla böcker de har gett ut eller publicerat, medan när det gäller Sara Bergmark Elfgren så är det bara ungdomsböckerna jag bryr mig om.

Anna Arvidsson har bara publicerat en bok och om jag ska vara ärlig så vet jag inte om hon är på gång med någon mer. Men Ordbrodösen var helt underbar och jag fullkomligt älskade den så att om jag får veta att hon ska släppa en till bok så kommer jag vara först på plats för att köpa den, om jag så skulle behöva åka över hela landet för att köpa den.

Både Anna Ahlund och Sara Bergmark Elfgren är såvitt jag vet på gång med varsin bok så jag längtar med spänning tills de kommer!

Finns det någon författare som du alltid köper så fort en ny bok kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.