Translate

måndag 26 november 2018

Den skrikande trappan | Samma bok, flera omslag



Nu är jag tillbaka med min några olika omslag och denna gången är det de engelska omslagen till Den skrikande trappan. Det svenska omslaget är ju ungefär samma som originalet i Storbritannien och det är så jag tycker att det ska se ut. Originalet i USA är också okej eftersom att motivet är samma, det är bara en annan som har gjort det.

Storbritanniens nya omslag gillar jag inte. Det känns alldeles för mörkt och känns som att det skulle passa bättre på böcker för en äldre målgrupp. (Målgruppen de har satt på serien är 12-15, men känner att det omslaget passar bättre för övre tonår).

USA:s nya har jag inte så mycket emot, men minns inte tillräckligt från boken för att faktiskt kunna avgöra om det har något med boken att göra eller inte. De båda originalomslagen minns jag dock att de föreställer en scen från boken.

Det finns dock en sak till som gör att jag gillar Storbritanniens origanalomslag mer och det är hur loggan för Lockwood & Co. ser ut. Jag gillar verkligen värjan som utgör ryggen på K:et och tycker det är synd att de har ändrat det på de andra upplagorna.

Vad tycker ni om de här omslagen? Lämna gärna en kommentar och berätta vilket du tycker mest om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.