Translate

lördag 10 november 2018

Lises lettering: konsten att rita bokstäver | Min önskelista


Bildresultat för lises letteringUnder ett tag har jag varit intresserad i lettering och övat lite och verkligen tyckt att det är så fint och så roligt, men under förra veckan blev jag verkligen besatt. Det kan bero på att det var höstlov och det jag hade mer tid över för annat än bara skola, men det var det enda jag höll på med på flera dagar. Antingen så ritade jag själv eller också så googlade jag och tittade på videor med tips och trix.

På grund av detta så har jag fått en ny bok på min önskelista som jag så gärna vill ha och det är Lises lettering: konsten att rita bokstäver. Så för er som inte vet vad lettering är så är det precis som titeln säger, man ritar bokstäver istället för att skriva dem. Det här kan resultera i väldigt fina bilder på framför allt citat och jag älskar det så himla mycket.

Jag önskar att julen kunde komma fortare för då kunde ju tomten alltid komma med boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.