Translate

lördag 24 november 2018

Det lilla bageriet på strandpromenaden | Recension


Bildresultat för det lilla bageriet på strandpromenaden storytelLjudbok
Längd: 13 timmar 1 minut
Författare: Jenny Colgan
Uppläsare: Kerstin Andersson

Pollys liv var så gott som perfekt, men så går företaget som hon har med sin sambo i konkurs. Hon gör slut med sin kille och flyttar in i ett fallfärdigt hus ovanför ett nedlagt bageri i den lilla fiskebyn Mount Polbearne. Här tar hon upp en gammal hobby och börjar baka igen. Hon delar sitt bröd med en skadad lunnefågel och de nyvunna vännerna.

Pollys hyresvärdinna driver ortens bageri, men brödet där blir bara sämre för varje år och hon känner sig hotat när allt fler föredrar pollys bröd. Vi får följa hennes liv i denna nya lilla by där hon tar små vacklande steg för att nå dit hon vill utan att trampa någon på tårna.

Det här är verkligen en feelgood som utspelar sig i en liten småstad. Jag gillar att vi får vara med och följa Polly från att hon inte har något alls och se henne bygga upp ett nytt liv där det vid en första anblick verkar helt omöjligt. Jag själv gillar ju småstäder så jag tyckte att det här var väldigt mysigt.

En annan sak som också gjorde boken väldigt mysig var allt bakande. Jag satt flera gånger på bussen på väg hem från skolan och blev så sugen på bröd när de beskrev alla underbara brödsorter och bakade bröd för fulla muggar. Nu har ju Polly tagit sig en bra bit och det ska bli spännande att se var berättelsen tar vägen i nästa bok.

1 kommentar:

  1. Jag har också lyssnat på denna bok. Den är verkligen mysig alltså!

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.