Translate

fredag 2 november 2018

Harry Potter-kokboken finns nu på svenska!

Bildresultat för inofficiella harry potter-kokbokenFör några år sedan så kom jag över the inofficial Harry Potter cookbook på SF-bokhandeln i stockholm och jag var besatt. Det blev den allra första kokbok som jag skaffade (och ärligt talat så tror jag inte att det blir så många fler).

Har jag lagat några recept ur den? Nej, inte så många, men den förblir en av juvelerna i min bokhylla bara för att jag är besatt av idén. Det finns recept till så många av maträtterna och bakverken som nämns i böckerna och det låter så gott när allt beskrivs.

Och nu har den alltså släppts på svenska. Inofficiella Harry Potter-kokboken. Så om du är Harry Potter-nörd och inte har den här boken än så spring ut och köp den, eller sätt dig framför datorn och klicka hem den från nätet. Det finns så mycket härligt i den.

Ett problem som jag dock har haft är att alla recept är skrivna med amerikanska mått, så man måste omvandla det mesta när man ska göra ett recept. Jag vet inte om detta är åtgärdat eller inte i den svenska varianten så om du vet så får du gärna berätta. Och då kan du ju passa på att berätta vilken maträtt (eller bakverk eller godis för den delen) från trollkarlsvärlden som du tycker låter intressantast och helst skulle vilja smaka. Själv vet jag inte riktigt, men jag skulle inte tacka nej till en middag i stora salen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.