Translate

tisdag 30 oktober 2018

5 böcker jag vill läsa ut | Bokslukaren listar


Under min reading slump det senaste året så är det många böcker som jag har påbörjat men inte läst ut. Vissa har jag kommit ganska långt i medan några knappt är påbörjade, men här är de böcker som jag har påbörjat och som jag vill läsa ut.

Boktjuven
Av Markus Zusak. Okej, den här är det faktiskt länge sedan jag började. Jag läste typ 80 sidor och sen kom någon annan bok i vägen. Jag har fått för mig att det här är en bok jag skulle gilla och jag har hört mycket bra om den så ser fram emot att få ge den en ärlig chans.

Verarnas drottning
Av Joseph A. Davis. Den här är prio ett på listan att läsa färdligt eftersom jag fick den som ett recensionsexemplar för ett tag sedan. Håller på med den nu och har kommit ganska långt så har kanske bara 100 sidor kvar.

Equilibrium
Av Anna Jakobsson Lund. Jag köpte den här boken på bokmässan förra året och började läsa den direkt. Jag vet att jag kommer tycka att den är riktigt bra så jag väntar på att få läsa färdigt den.

Illuminae
Av Jay Kristoff och Amie Kaufman. Den här är det också ganska länge sedan jag började läsa och jag fick den i julklapp för några jular sedan. Jag hade nästan gett upp på den, men jag gillar idén och när jag hörde någon prata och säga att man nästan var tvungen att läsa hela första boken innan man började uppskatta det riktigt så bestämde jag mig för att ge den en chans till.

Dödens märke
Av Veronica Roth. Den här är det också ett tag sedan jag började läsa, men jag har inte gett upp hoppet än.

Har ni några böcker stående i bokhyllan som ni har påbörjat men inte läst färdigt? Har ni planer på att läsa färdigt dem eller har ni gett upp för gått? Lämna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.