Translate

torsdag 25 oktober 2018

Tales from the Shadowhunter Academy | Recension


Bildresultat för tales from the shadowhunter academy audiobookLjudbok

Längd: 17 timmar 37 minuter

Författare: Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Robin Wasserman

Uppläsare: Devon Bostick, Jack Falahee, Nico Mirallegro, Chris Wood, Ki Hong Lee, Torrance Coombs, Sam Heughan, Keahu Kahuanui, Brett Dalton, Luke Pasqualino

Tales from the Shadowhunter Academy är en novellsamling från Cassandra Clares skuggjägarvärld som innehåller tio noveller om livet på Shadowhunter Academy. Vi får återse många av karaktärerna från hennes tidigare böcker, framför allt Simon Lewis, men också en del andra när vi får ta del av gamla historier från skolan. För alla de som gillar Magnus Bane så är novellen som heter Born to endless night ett måste.

För mig var det ett kärt återseende med skuggjägarvärlden och jag insåg verkligen hur mycket jag saknat karaktärerna. Det var några år sedan jag läste ut den sista boken i the mortal instruments och sa hejdå till alla karaktärer, så att få höra hur det gick för Simon efter den boken var roligt.

Det var olika uppläsare till varje novell och vissa av dem tyckte jag var lite jobbiga att lyssna på, men annars var det bra. Jag har kommit på mig själv med att gå runt och tänka på den här flera gånger de senaste dagarna sedan jag läste ut den och längta tillbaka till den världen. Jag har också blivit sugen på att fortsätta läsa the dark artifices nu så vi får se om det blir av framöver.

Om det var ett par år sedan du läste ut the mortal instruments så rekommenderar jag verkligen att du läser den här. Jag lovar att det blir ett kärt återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.