Translate

onsdag 17 oktober 2018

9 tjockaste böckerna jag har läst


Jag läste att det här var temat för Top Ten Tuesday för några veckor sedan och tyckte att det lät som en rolig idé att lista de tjockaste böckerna jag har läst, så här kommer de.


633 sidor
Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg

657 sidor
Harry Potter och Halvblodsprinsen av J. K. Rowling

661 sidor
Odinsbarn av Siri Pettersen

668 sidor
Lady Midnight av Cassandra Clare

730 sidor
Himmelska eldens stad av Cassandra Clare

751 sidor
Harry Potter och den flammande bägaren av J. K. Rowling

782 sidor
Harry Potter och Dödsrelikerna av J. K. Rowling

812 sidor
Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg

1000 sidor
Harry Potter och Fenixorden av J. K. Rowling


Jag tycker att det syns ett mönster med vilka författare jag brukar läsa som skriver tjocka böcker. Alla Cassandra Clares böcker är hyfsat tjocka, Engelsforstrilogin och i Harry Potter är det också många tjocka böcker.

Har lite av en hatkärlek till att läsa tjocka böcker, men har läst hyfsat många. Gillar du att läsa tjocka böcker? Vilken är den tjockaste du har läst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.