Translate

fredag 12 oktober 2018

Ska jag spara den? | Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner av Malin Stehn


I somras rensade jag lite i min bokhylla men det är några böcker jag inte vet om jag ska behålla eller inte. Det här är böcker jag inte har läst och är tveksam till om jag kommer att läsa och om jag kommer att gilla dem. Så nu vill jag gärna ha er hjälp att bestämma. I det här inlägget finns baksidetexten så oavsett om du har läst boken eller inte så kan du vara och säga vad du tycker.

Man ska nog vara lite försiktig med vad man önskar. För det händer ju att önskningar slår in. Och det kanske kan vara svårt för Gud/Ödet att känna av nyanser.

Lovisa önskar att hennes mamma ska tagga ner – istället flippar hon ur totalt.
Ovanpå detta är Lovisa förföljd av sin töntige granne, har en pappa som fått träningsmani och en hjärna som slutat fungera.
Därför är det en himla tur att Ricky finns, Idol-Ricky med den gudomliga rösten och de vackra bruna ögonen. Jag utan honom hade det faktiskt inte funkat.

Har du läst boken och i så fall vad tyckte du? Vad var bra och vad var mindre bra/dåligt? Om du inte har läst boken, vad tänker du i så fall utifrån bokomslaget, titeln och baksidetexten? Blir du sugen på att läsa den? Varför?
Ser fram emot att få läsa era kommentarer!

2 kommentarer:

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.