Translate

onsdag 10 oktober 2018

Ska jag spara den? | Jag går dit du går av Nina Lacour


I somras rensade jag lite i min bokhylla men det är några böcker jag inte vet om jag ska behålla eller inte. Det här är böcker jag inte har läst och är tveksam till om jag kommer att läsa och om jag kommer att gilla dem. Så nu vill jag gärna ha er hjälp att bestämma. I det här inlägget finns baksidetexten så oavsett om du har läst boken eller inte så kan du vara och säga vad du tycker.

Kvällen det hände sa Ingrid: ”Jag går dit du går.” Men i gryningen var hon borta.
Andra året på high school ska just börja och Ingrids självmord har kastat Caitlins liv i spillror. Hon hade delat allt med sin bästa vän: konsten, skratten, musiken. Nu är hon ensam kvar, chockad och alldeles tom.
Men Ingrid lämnade något efter sig: sin dagbok. Hennes ord hjälper Caitlin att ta sig igenom sorgen. Sakta men säkert upptäcker hon att kärlek och mening fortfarande finns, och att riktig vänskap inte försvann med Ingrid.

Har du läst boken och i så fall vad tyckte du? Vad var bra och vad var mindre bra/dåligt? Om du inte har läst boken, vad tänker du i så fall utifrån bokomslaget, titeln och baksidetexten? Blir du sugen på att läsa den? Varför?
Ser fram emot att få läsa era kommentarer!

1 kommentar:

  1. Jag har läst denna bok nyligen och ska hålla en presentation om den i skolan. Boken är bra, den har inte för komplicerat språk och går inte för långsamt för att man ska tappa intresset.

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.